21. marts 2011

Vi ser fjernsyn i hvert vores rum

 Det viser en dugfrisk undersøgelse af 1.660 samboende danskere om deres tv-vaner foretaget af analyseinstituttet Interresearch på vegne af Boxer. Analysen viser, at syv ud af ti boliger har tv i mere end et rum, og i 37 pct. af de danske hjem står der fjernsyn i tre rum eller flere.

Kvinder og mænd har da også et forskelligt syn på, hvad det andet køn synes er interessant. Undersøgelsen viser, at kvinder mener, at mænd mest vil se nyheder, sport, dokumentar og actionfilm. Mens mænd mener, at kvinder især vil se danse-, have- og kongehusprogrammer samt kærlighedsfilm.

Ikke overraskende foregår det meste tv-kiggeri stadig i stuen. Men tre ud af ti danske mænd mener dog, at det er kvinden, der ser mest tv i stuen. Han må derfor fortrække til et andet lokale, hvis han vil se sine nyheder.

”Mænd og kvinders behov for at se tv hver for sig bekræfter den øgede efterspørgsel, vi har på vores Extra Kort, der bruges til at se fjernsyn i flere rum samtidigt. Vi har af samme grund valgt at fjerne abonnementet helt på dette kort. Det betyder, at vi har det billigste betalings-tv-produkt, uanset hvor mange fjernsyn man har i husstanden,” siger Steen Ulf Jensen, adm. direktør i Boxer.

ProAV Digital

ProAV818 forside NETNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • IB4 mødelokaler
  • Unico-Gruppen
  • Brug en gimbal
  • LED-lamper
  • Mediatec udvider

Læs alt lige her

DEShow 2019

Danish Entertainment Show er en ny messe, hvor udlejnings- og eventbranchen viser hvad de kan, og branchens førende distributører/ forhandlere præsenterer det største udvalg af innovative løsninger, teknologier og produkter

Se mere her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her