25. oktober 2013

TV3 er 29 procent stærkere end sidste år

Mediehuset TV3, som i år består af syv kanaler mod tre kanaler sidste år, har præsteret en fremgang i seerandele på 29 %. Fremgangen er opnået på baggrund af en større rækkevide – 12 % større ugentlig reklamedækning – og større involvering med seerne og nye tv kanaler i porteføljen. Samlet set har TV3 i 2013 og specielt i 3. kvartal kunnet udbyde en markant stærkere program- og annonceringsplatform til markedet.

Danskerne i alderen 21-50 år bruger i dag mere tid på tv-kanalerne hos mediehuset TV3 end i samme periode sidste år. Det dækker over fremgang i seerandele hos TV3, TV3 PULS, TV3 Sport 1, TV3 Sport2 (ny kanal) og MTV, mens TV3+ og VH1 oplever en lille tilbagegang. Der er således tale om en stribe succeshistorier, såsom relanceringen af den tidligere TV2Sport, introduktionen af en den nye sportskanal TV3 Sport 2, styrkelsen af livsstilkanalen TV3 PULS og masser af velproducerede egenproduktioner på TV3.

”Vi har op til 2013 været mest optaget af at øge vores seerandel og af at stå stærkere i konkurrencen som et samlet Mediehus. Den strategi er lykkedes til både seeres og annoncørers glæde. Fremgangen skal ses i lyset af vores mange programsatsninger i 2013, flere seeres adgang til vores kanaler, sportskanalerne og ikke mindst programsucceserne i efteråret. I målgruppen 21-50 har TV3 med en 11,2 CSOV sit bedste 3. kvartal i tre år. TV3 PULS har med en 3,2 CSOV sin bedste 3. kvartal nogensinde. Samlet ligger MTG’s 7 kanaler på en 26,5 CSOV, og det er bedste CSOV i dette årtusinde, siger TV3s adm. direktør Kim Poder.

Mediehuset TV3 er dermed ved udgangen af 3.kvartal både større, stærkere og mere set. Og så skal man heller ikke glemme TV3's store satsninger på det digitale univers, hvor de to gratistjenester TV3 Play og TV3Sport.dk har oplevet en stigning på hele 256 procent i antallet af videostarter ift. 2012.

ProAV Digital

ProAV 3DIGI 19 forside WWW

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Schmidts Radio
  • Test 4K kamera
  • DPA 6060/6066
  • ISE 2019
  • AFUK

Læs alt lige her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her