3. april 2014

Seerfremgang til TV 2 i Q1

Seerstrømmen gik stærkt i retning mod hovedkanalerne og væk fra de mindre kanaler hos bl.a. SBS Discovery i første kvartal af 2014. Det viser Gallups tv-meter-målinger for årets første tre måneder.Alene TV 2s hovedkanal, der er Danmarks mest sete kanal, fik en fremgang på 1,5 procentpoint i seerandel – fra 22,4 procent i første kvartal 2013 til 23,9 procent i samme periode af 2014.

 

Baggrunden for fremgangen er en række sports- og programsucceser i årets første måneder, bl.a. dramaserien ”Badehotellet”, EM i herrehåndbold og dokumentarserierne ”Gerningsstedet” og ”Årgang 0”. Hele TV 2-familien stod samlet set for knap 35 procent af danskernes tv-sening.

 

TV 2s programdirektør, Anne Engdal Stig Christensen, siger: "Vi kommer ud af et fantastisk efterår, og vi har lige afsluttet årets første kvartal, hvor TV 2 er gået frem - en kæmpe kraftanstrengelse i et marked, der er så presset, som det danske tv-marked er.

 

Også DR oplevede fremgang i første kvartal, mens SBS Discovery og gruppen af ’andre kanaler’ havde tilbagegang. For TV3-kanalerne endte første kvartal med en lille fremgang.

ProAV Digital

Forside ProAV1 19 NET

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Event Expo
  • Nyt lys i Operaen
  • VR visualisering
  • Nem redigering
  • Storage-løsning

Læs alt lige her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her