Midtergangen Kvaegtorvet TV2

Foto: Ebbe Rosendahl/TV 2

Af Birgit Waltenburg, 11. oktober 2018

Ny strategi skal styrke den digitale position

Den nye koncernstrategi skal styrke TV 2s transformation til digital medievirksomhed. Det indebærer et stærkere TV 2 PLAY, et øget fokus på abonnementsforretningen uanset karakteren af kundeforholdet, et alsidigt udbud af kvalitetsindhold på alle platforme og et målrettet arbejde for at sikre, at TV 2 også i fremtiden har en plads i de unges mediebrug. 

- Med koncernstrategien vil vi gøre TV 2 stærkere i bred forstand, og det er ikke nogen nem opgave i en fragmenteret medievirkelighed. Vi står over for en række strategiske udfordringer, som i deres essens handler om ændrede vaner hos seerne og øget konkurrence med fald i den traditionelle del af forretningen til følge. Til gengæld kan vi hente styrke på det digitale område, hvor TV 2 PLAY er helt central og skal bidrage til betydelig vækst i den digitale omsætning, siger Merete Eldrup.

Direktøren understreger, at TV 2 ikke aktivt vil trække kunderne væk fra de traditionelle tv-pakker og ind i TV 2 PLAY-universet. TV 2 vil til gengæld samle flest mulige kunder op med et stærkt streaming-tilbud i en tid, hvor der af sig selv sker et kundefrafald hos tv-distributørerne, og hvor brugen af streaming er i vækst.

Strategien bygger på en lang række underliggende fokusområder. På det indholdsmæssige område handler det om at fastholde de robuste og velpositionerede tv-kanaler, bidrage til væksten på TV 2 PLAY, arbejde offensivt med tv2.dk og apps samt øge fokus på den unge målgruppe.

Kommercielt er der overordnet fokus på at optimere totalomsætningen med abonnementsbasen som omdrejningspunkt og samtidig blandt andet udvikle addressable tv-reklame og styrke TV 2 PLAY.

På det digitale og tekniske område fastholdes det høje ambitionsniveau inden for tv-produktion, mens TV 2 PLAY styrkes gennem en lang række udviklingstiltag, den fælles digitale brugerrejse og en agil udviklingsorganisation.

TV 2 PLAY har dermed en afgørende rolle i TV 2s nye koncernstrategi – og det samme har det gode indhold.

- Indholdet er vores klare berettigelse i fremtidens mediemarked og omdrejningspunktet i vores mission om at drive public service-virksomhed på et kommercielt grundlag. Vi skal i de kommende år fortsat tjene penge for at producere dansk kvalitetsindhold, men vi skal i højere grad gøre det via TV 2 PLAY på en måde, der gør det nemt og attraktivt for abonnenterne at finde og forbruge indholdet, siger Merete Eldrup.

ProAV Digital

Forside 718 miniNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Bose S1 Pro
  • IBC 2018
  • ProAV Awards
  • PLASA 2018
  • Canon EOS R

Læs alt lige her

ProAV Expo 2018

Vil du i kontakt med beslutningstagere og slutbrugere?

Så find mere info her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 395,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her