Video

12. november 2015

Kortere indslag på BBC

BBC har ladet sig inspirere af populære medier som Buzzfeed og Vice i kampen om at vinde den unge generations gunst - derfor vil public service-koncernen fremover til at producere korte videoindslag på 60-90 sekunder, der passer bedre til mobil-platformen og sociale medier. Det skriver The Independent.

Under overskriften ”How to Win a Mobile” har BBC udarbejdet en række nye retninglinjer til koncernens journalister med råd til, hvordan de nemmere kommer i kontakt med den såkaldte "millennial"-generation.

De nye formater er en del af BBC’ Newstream-projekt, der fokuserer på at gøre public service-gigantens produktioner mere rettet mod mobil-platformen.

 

Kilde: mediawatch.dk

ProAV Digital

Forside ProAV1 19 NET

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Event Expo
  • Nyt lys i Operaen
  • VR visualisering
  • Nem redigering
  • Storage-løsning

Læs alt lige her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her