29. april 2015

Fremgang for TV 2 i 2014

TV 2s bestyrelse har godkendt årsregnskabet for 2014 for TV 2 DANMARK A/S. Resultatet viser et overskud før skat på 219 mio. kr. Omsætningen i 2014 var på 2.570 mio. kr. –  en stigning på 5 procent i forhold til 2013. Alle TV 2s digitale tjenester er i fremgang. TV 2 PLAY er således steget med 40 procent i antal abonnenter fra udgangen af 2013 til udgangen af 2014. Tilsvarende stiger web-tv volumen med 145 procent og TV 2s apps med 16 procent.

“TV 2 vedtog i sommeren 2014 en central digital strategi med en klar ambition om at engagere seerne og brugerne på tværs af vores udgivelser og produkter. Udviklingen i medievanerne viser en bevægelse fra flow-tv til on demand, men uanset platform er det gode indhold og de levende billeder nøglen til vores møde med danskerne,” siger TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup, og fortsætter: “I strategien arbejder vi meget fokuseret med udvikling af vores digitale tilbud og en bedre udnyttelse af de levende billeder, så vores historier lever længere end de 40 minutter, et program varer, og møder danskerne andre steder end på tv-skærmen hjemme i deres stuer. TV 2 PLAY og web-tv på tv2.dk er vigtige brikker I den digitale strategi, hvor TV 2 står stærkt med dansk indhold inden for især nyheder, sport, fiktion og comedy.”

TV 2s hovedkanal i 2014 oplever en fremgang i seerandelen i målgruppen 20-60 år –  fra 23,9 procent i2013 til 24,1 procent i 2014. Seerandelen i samme målgruppe for hele TV 2-familien er 34,9 procent mod 35,2 procent i 2013, mens TV 2 ZULU seerandel i målgruppen 15-40 år er steget fra 5,6 procent i 2013 til 6,0 procent i 2014.

ProAV Digital

ProAV 3DIGI 19 forside WWW

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Schmidts Radio
  • Test 4K kamera
  • DPA 6060/6066
  • ISE 2019
  • AFUK

Læs alt lige her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her