24. juni 2010

Fodbold skal ses i biografen

 
Helt mørkt var der dog ikke. Nordisk Film Biografer havde valgt at lade lidt lys blive i salen, så alle kunne få tanket plastkrusene efter behov ved de til lejligheden opstillede fadølsanlæg.

Salgs- og marketingdirektør Jacob Elkær-Hansen bød velkommen fra salens scene i en orange fodboldtrøje! Let provokerende at bære modstandernes farver, men det var også resultatet af et væddemål mellem ham selv og den tekniske chef – om de kunne få teknikken på plads til at sende 3D live. Og marketingdirektøren tabte åbenbart.

Han ønskede god kamp og bad i øvrigt om, at alle de fodboldglade gæster ville passe pænt på salen, fordi den efter kampen ville blive indtaget af ”et velduftende publikum, der skal se Sex and the City 2”.

Så med briller på næsen og fadøl i den ene hånd sang alle med på Der er et yndigt Land. 
Og teknikken virkede bestemt. I klare farver og med stor dybdevirkning kunne man følge spillet med både nær- og totalbilleder samt endog helikopteroptagelser.

Billetterne til den første danskerkamp blev rimeligt hurtigt udsolgt, så Nordisk Film Biografer ville gerne have vist de følgende to. Men de optages kun i 2D.

Sony, der står for optagelserne af VM-kampene i 3D, skal kun optage 25 kampe. Så Nordisk Film Biografer overvejer i øjeblikket, om de kan og skal sende nogle af finalekampene, der optages i 3D.

ProAV Digital

ProAV9 NOV18 ForsideNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Østre Gasværk
  • Expo-reportage
  • DJI Ronin
  • RAW video
  • Comtech

Læs alt lige her

DEShow 2019

Danish Entertainment Show er en ny messe, hvor udlejnings- og eventbranchen viser hvad de kan, og branchens førende distributører/ forhandlere præsenterer det største udvalg af innovative løsninger, teknologier og produkter

Se mere her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her