15. januar 2014

Flot 2013 for MTG TV

MTG TV har i 2013 præsteret en samlet fremgang i danskernes TV-sening på 20 procent. Og årets sidste kvartal viste en vækst på over 30 procent og cementerer dermed den forskydning, som har fundet sted på tv-markedet i 2013. Den helt store succeshistorie på det danske tv-marked i 2013 er TV3-kanalen, som præsterer den største vækst blandt de kommercielle kanaler.

Nye kanaler er kommet til og antallet af udbydere er blevet konsolideret. MTG TV har øget sin markedsandel ved at føje fire nye kanaler til porteføljen, men 2013 har også medført investeringer i en markant større distribution, hvilket ligeledes bidrager til vækst i markedsandelen. Og så peger udviklingen i 2013 også udi fremtiden, da MTG TV med afsæt i fremgangen og udviklingen af TV3 Play, giver annoncørerne på vores kanaler helt unikke muligheder i kombinationen mellem flow-tv, TV3play og TV3.dk.

 

Opkøbet af TV2 Sport i 2013 betød en relancering under navnet TV3 Sport 1 og en introduktion af en ny kanal med navnet TV3 Sport 2. Begge kanaler har haft et fremragende 2013, og lægger man de to kanaler sammen, er de 25 procent større end det gamle TV2 Sport.

Den helt store succeshistorie på det danske tv-marked i 2013 har været TV3, som præsterer den største vækst. TV3 øger sin markedsandel relativt med 11 procent ift. 2012.

MTG TV’s digitale platforme har ligeledes haft et forrygende 2013. Allerede i løbet af årets første kvartal havde danskernes stigende interesse for især TV3Play resulteret i det samme antal eksponeringsmuligheder, som var tilgængelige i hele 2012. Året endte med en vækst i omegnen af 250 procent og ambitionerne for 2014 er store.

”Man skal altid være varsom med at spå om fremtiden – og derfor vil jeg også nøjes med at konstatere, at MTG TV samlet havde et forrygende 2013, hvor vi på trods af faldende seerforbrug hos de fleste tv-stationer har oplevet fremgang. Og jeg glæder mig også over, at vi med en lang række nyheder i 2014 og nye satsninger på TV3Play, står særdeles godt rustet til de store forandringer, både tv-stationer og medieforbrugere oplever i disse år. Og at vi ikke alene gør seerne glade, men også konstant sikrer annoncørerne nye muligheder i kombinationen af flow-tv og digitale tjenester, siger MTG TVs adm. direktør, Kim Poder.
 

ProAV Digital

Forside ProAV1 19 NET

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Event Expo
  • Nyt lys i Operaen
  • VR visualisering
  • Nem redigering
  • Storage-løsning

Læs alt lige her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her