17. juni 2013

OB-timisme hos Studios

Nye OB-vogne er et sikkert tegn på opgangstider i branchen. Og Studios har lige investeret i en af slagsen. Den skal fungere som en forlængelse af Studios mange kompetencer siger topchefen i Studios A/S, Peter Seehausen, i et eksklusivt interview til Monitor.

 

Vi var naturligvis på pletten, da Studios HD OB-vogn skulle fejres, og fik en snak med Studios CEO Peter Seehausen. Han fortæller, at HD opgraderingen af OB-vognen, skal ses som mere end bare en mobil studiekontrol.
    

Han siger: ”Jamen det er rigtigt, at det er en indikator af gode tider. Men projektet skal også ses i en større sammenhæng som en del af vores rebranding. Vi er en organisation, som spænder vidt, så vi ser den ikke bare som en OB-vogn. For os er den et løsningselement i de større integrerede projekter, som vi går efter. Og den er samtidigt en milepæl i den forstand, at vi nu er 100% HD.”
    

Peter Seehausen fortæller, at Studios har mere end 15 års erfaring med OB-produktioner, og den nye HD-vogn er frugten af alle disse samlet i en kasse. Den er designet med maksimal fleksibilitet og beregnet til at indgå i større projektsammenhænge.
    

”Vognen kan bruges til alt fra de helt små produktioner op til de store krævende af slagsen med op til 16 kameraer. Vi er sat i verdenen for at servicere hele broadcast-branchen, med alle dens produktionsselskaber – Vi skal levere de services, som muliggør de kreatives arbejde bedst muligt, og vi tror på det værdiskabende i, at kunden kun skal henvende sig et eneste sted, når det angår tekniske ydelser – en ægte teknisk “One stop shop”… ”,siger Peter Seehausen og fortsætter: ”I 2013 leverede vi for eksempel en nøglefærdig løsning til DRs landsdækkende indsamlingsshow - Danmarks Indsamlingen. Produktionen blev lavet af STV og inkluderede fire OB-vogne i Danmark samt et hold teknikere med et komplet flyaway-system i Rwanda, hvor hovedværterne befandt sig. Showet var det hidtil største og mest ambitiøse. Til trods for udfordringer med den afrikanske strømforsyning, der satte vores teknikere på prøve, blev resultatet en succes, vi er stolte af.”
    

Han fortæller videre, at Studios ruster sig til de nye tider, hvor der skal laves mere for mindre. Det betyder for ham, at der i branchen er et stadigt større behov for, at en leverandør kan skabe optimale workflows, der tilsikrer maksimal værdi for kunden. Priserne for udstyret er i visse tilfælde faldet, men hardwaren er den mindste del af et velsmurt workflow, hvor det skal sikres, at alle delelementer er nøje afstemt og yder det optimale.
    

Peter Seehausen siger: ”Nogle produktionsselskaber vælger at investere i eget udstyr, men mange af dem må efter en kortere eller længere periode sande, at det kræver en større organisation at være selvforsynende med teknisk udstyr – og viden om dette. Her er det, at vi kommer ind med en objektiv og kundefokuseret dialog. Vi skal nok sikre, at hele workflowet virker, sådan at kunden kan fokusere på det kreative. Vores core-business er simpelthen at have end-to-end ansvar.”
    

Dertil fortæller han, at et fokuspunkt for Studios netop er dialogen med branchen - for ham er afsløringen af OB-vognen også en dialogmulighed.
    

”Vi ønsker at dele erfaringerne med branchen på bedste vis og har vidensdeling og netværksarrangementer på agendaen. Vi har haft flere arrangementer og events for andre her i studierne, og det vil vi se meget mere af i fremtiden. Vi tror på, at det er vigtigt at mødes og tale med vores kunder og brugere, uden at der nødvendigvis står en produktion for døren,” siger Peter Seehausen og slutter: ”Det er dynamiske tider her på Amager. Vi har haft et meget travlt år, hvor vi blandt mange ting har skiftet hele ledelsen, har afsluttet HD opgraderingen på alle platforme, fået ny hjemmeside og logo samt selvfølgelig lavet en masse dejligt TV... Branchen er i konstant udvikling og vi vil udvikle i takt med den. Vi er rustede til at takle store som små projekter. Og her ser vi gerne ”abstrakte” projekter. Det er vigtigt for os at være på forkant, både med teknologi, projekter og workflow-modeller. Vi ønsker at være broadcastbranchens foretrukne teknikleverandør. Og det betyder, at man skal være der, hvor det sker. Også med en HD OB-vogn.”

 

 

Af: JOS Svendsen
   
 

ProAV Digital

ProAV818 forside NETNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • IB4 mødelokaler
  • Unico-Gruppen
  • Brug en gimbal
  • LED-lamper
  • Mediatec udvider

Læs alt lige her

DEShow 2019

Danish Entertainment Show er en ny messe, hvor udlejnings- og eventbranchen viser hvad de kan, og branchens førende distributører/ forhandlere præsenterer det største udvalg af innovative løsninger, teknologier og produkter

Se mere her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her