1. februar 2013

AV-Support: Meget mere end bare support

Hos AV-Support vil man mere end bare supportere og sælge. Man vil give kunderne en god oplevelse, lave gode relationer og i det hele taget gøre tingene på kundernes præmisser. Og så handler det ikke altid om at sælge det dyreste, men at give kunden den rigtige vejledning og support.

 

Det er i helt nye lokaler, der er ved at blive sat i stand, at vi møder Martin Lindegaard og Mathias Ellegaard – til sammen AV-support, som Martin ellers har kørt solo i godt et år. Martin er et kendt ansigt i branchen, hvor han har været i mange år.
    

Firmaet er altså ret nyt, men Martin har allerede haft succes fra den gamle location på Østerbro – og behovet for større lokaler er kommet meget hurtigt. ”Det at arbejde fra et kontor, uden et sted, hvor vi kunne vise og demonstrere produkterne blev hurtigt et problem. Vi havde brug for at kunderne kunne komme forbi og mærke og prøve, det vi har. Det er der ikke så mange i Danmark, der har, og behovet er der tydeligt vis”, forklarer Martin Lindegaard.

Kendt navn i branchen
Martin Lindegaard er som sagt ikke ny i branchen. Han har været i AV-branchen i 12 år hos blandt andet EBH og PSS.
    

Martin har været med på mange TV-produktioner under tiden hos EBH – det var især samarbejdet med DK4 og Nordisk Film. Han var med til opgaver som at få deres OB-vogne til ishockey og fodbold til at spille. Det var i rollen som tekniker. ”Og det er altid en god måde at lære folk at kende på – og hjælpe dem, hvis der er problemer. Og det var også en af årsagerne til, at jeg ville starte selv. Dertil synes jeg også, at salg var spændende, så at kombinere det i egen virksomhed var oplagt”, fortæller Martin Lindegaard.
    

Det blev til AV-Support for lidt over et år siden – en lille virksomhed, som specialiserer sig i at servicere alt fra akutte problemer til at levere det salg, som man ved, der er behov for i forbindelse med dette.
    

”Jeg fik på kort tid forskellige agenturer ind, og det hele gik meget hurtigt fra starten. Derfor valgte jeg også at tilpasse
behovet ved at flytte til nye lokaler og ansætte Mathias. Det var ikke planlagt oprindeligt, men der er som sagt kommet et behov for, at kunderne også kan se produkterne i et showroom.”
    

Mathias er nyansat, men har før været hos BBH og har styr på teknik og produkter. ”Han kan lodde, reparere udstyr og har i det hele taget styr på grejet. Samtidig betyder det, at der er nogen til at tage imod kunder og telefon, når jeg er ude”, forklarer Martin.
    

Da Monitor var på besøg, ventede firmaet adskillige paller med varer. De produkter, der var stillet op, var faktisk allerede solgt. Herunder den nye jib (JiBO) fra Cartoni, som man lige havde nået at sætte op dagen før. Meningen med de nye lokaler er, at de både skal kunne fungere som showroom, men i lige så høj grad som et sted, hvor man kan præsentere nye produkter for en større skare, ligesom man vil kunne afvikle kurser og produktpræsentationer.
    
Personlig kontakt er afgørende
AV-Support har altså haft succes i et marked, som ellers har sine udfordringer – som så mange andre. Martin Lindegaard mener, at grunden til den hurtige vækst blandt andet skyldes den personlige kontakt. ”Det sammen med god service er essentiel. Også hvis en kunde ringer sent om aftenen – så skal vi helst kunne klare det. Vi er i en branche, som ikke arbejder fra 8-16, og så hjælper det ikke, at man ikke kan få support udenfor det tidsrum, forklarer Martin Lindegaard.
    

Hos AV-Support mener man, det er essentielt, at kunderne ved, at der bliver taget hånd om deres behov. Det har man kunnet mærke helt fra firmaets start. Så de får en oplevelse af, at vi dækker behovet for dem og sparer dem for penge og andre omkostninger. ”Så kommer de også igen, viser vores erfaring. Samtidig er det vigtigt at give dem samme service, uanset om de køber et kabel eller en større udstyrsordre”.
    

”Vi kommer da også nok til at kunne få de samme problemer, hvis vi bliver større. Men det er noget, man må lære undervejs – herunder også at give tingene fra sig. Her skal jeg blandt andet lære at overgive nogle af opgaverne til Mathias”, forklarer Martin Lindegaard og fortsætter: ”For uanset vores størrelse skal kunden mærke, at vi er der. Vi sælger jo både direkte til kunder og til flere forhandlere”, forklarer Martin.

Succes med flere produkter
AV-Support importerer og forhandler mange produkter og kan servicere dem alle. En kort gennemgang af ”feltet” tæller: Rycote, Blushape batterier, Cartoni kamerastativer, Sennheiser, Neumann, Brightcast LED-lamper, Alphatron Viewfinder, Phonak, Camrade tasker, Gitzo samt Manfrotto, som også snart er at finde på listen af produkter, man kan købe gennem AV-Support. Hertil får man nogle nye monitorer, der hedder Hamlet – de kommer som 5” og 7” fuld HD med indbygget scoper, og her vil pris og kvalitet være ret unikt ifølge Marin Lindegaard. Dertil har man Teradek, som er video sender/modtager systemer. De har i øvrigt udviklet en helt ny model med HDSDI, som nu er klar til demonstration og levering (Teradek BOLT PRO System).
    

”I øjeblikket er der op mod 30-40 produkter. Men et, som vi især satser på, er Cartoni kamerastativer, som vi forventer os meget af. Det har været rimeligt stort før i tiden, men har ligget stille i Danmark i mange år. Nu har vi fået agenturet, og det begynder at røre på sig. Her er tale om virkelig god kvalitet til fornuftige priser, forklarer Martin Lindegaard.

De nye lokaler
I de nye lokaler i Sydhavnen vil man, når dette læses, kunne se og prøve mange af de produkter som AV-Support forhandler. Man er altid velkommen til at komme ind fra gaden og få en kop kaffe uden at være forpligtet til at købe noget. Man tænker også, at det kan være et socialt samlingssted for branchen – hvor man kan mødes og udveksle erfaringer. Beliggenheden i Sydhavnen er god – indfaldsvejene til København centrum, og det faktum at rigtigt mange AV-virksomheder ligger i dette område, betyder, at AV-Support sagtens kan blive et sted, hvor man mødes på tværs i branchen. Uanset hvordan det går, er det et tiltag, som vi hos Monitor kun kan hilse velkomment. Det bliver spændende at følge udviklingen i det unge firma med de gode intentioner. Så snart AV-Support er helt færdige med indretning af de nye lokaler, vil der blive holdt en reception i anledning af de nye lokaler (planlagt til starten af marts måned).

 

Af: Peter Hyldahl

 

ProAV Digital

ProAV818 forside NETNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • IB4 mødelokaler
  • Unico-Gruppen
  • Brug en gimbal
  • LED-lamper
  • Mediatec udvider

Læs alt lige her

DEShow 2019

Danish Entertainment Show er en ny messe, hvor udlejnings- og eventbranchen viser hvad de kan, og branchens førende distributører/ forhandlere præsenterer det største udvalg af innovative løsninger, teknologier og produkter

Se mere her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her