26. oktober 2012

40 års jubilæum hos SC SOUND

I dag har SC SOUND et stort og velkørende lager i Vejen. Det er på 1600 kvm og for at sætte det i relief, så var

lagerkapaciteten i Tåstrup på ca. 200 kvm. Og det bugner med varer på lageret, selv om Lars prøver at overbevise os om, at der faktisk lige i disse dage er mindre, end der plejer.

 

SC SOUND havde flere agenturer ved overtagelsen, og det blev besluttet at beholde Røde, Mipro, Mogami, Neutrik, ASL og König & Meyer. Men siden er der kommet mange vigtige agenturer til, og der kan i flæng nævnes RCF, Event, Audac, Studiomaster og  Ultrasone.

 

SC SOUND købte i 2011 MusikEngros og fik ved den lejlighed den tidligere ejer, Kurt Schmidt med som sælger. Ved overtagelsen beholdt SC SOUND ca. halvdelen af de agenturer, som MusikEngros havde i sin stald. Samtidig med dette kom også det canadiske guitarmærke Godin til rækken af agenturer. Derfor er SC SOUND i dag ikke kun et firma med virke i ProAudio, men også i MI (Musikinstrumenter), AV-installation og lyd til billeder.

    

Lars fortæller:

”Tit og mange gange må man følge den retning, som en producent går. Et eksempel er Røde, som er blevet rigtig store inden for kameramikrofoner. Fotokæderne har jo ikke almindeligvis været vores kunder, men når der kommer så stærkt et produkt, så må vi selvfølgelig følge med og opsøge de rigtige kunder. Og det har været en stor succes for os, så nu hænger der Røde mikrofoner i alle fotoforretningerne”.

Stor vækst
De agenturer, som SC SOUND har, giver et godt og bredt sortiment, så da vi spørger Lars om, hvordan han ser fremtiden for firmaet, så kommer der ikke en masse ønsker om nye veje og nye agenturer. Derimod kommer der prompte det svar, at SC SOUND’s visioner for fremtiden ligger i at udvikle og supportere de produkter, som allerede er i stald hos virksomheden. Og samtidig også at styrke det gode samarbejde, som de har med forhandlerne.

    

Lars fortæller:

”Alle vores agenturer er sammensat til vores forretning. Det er vigtigt for os, at de alle giver omsætning så hurtigt som muligt. Et nyt agentur tager minimum et halvt år at køre ind, du skal have prisstrukturen i orden, alt skal oprettes og beskrives på webben, produktkendskabet skal på plads, og det hele skal kommunikeres ud til kunderne.

    

Efter at SC SOUND er flyttet til Vejen, har der været rigtig god vækst i virksomheden, også selv om det har været de svære år under finanskrisen. Faktisk har firmaet haft en vækst på 30% hvert år siden 2009.


Et godt team
SC SOUND har nu otte medarbejdere, og Lars føler, at det er et godt team. Selvfølgelig er hver medarbejder specialist inden for bestemte områder, men Lars lægger vægt på, at alle medarbejdere har et bredt kendskab til alle produkter i sortimentet. På samme måde er der ikke en decideret lagerchef eller en bestemt, der tager sig af pakning og forsendelse. Medarbejderne roterer, og alle hjælper til, når der kommer en container med varer, så den hurtigt kan blive
tømt om morgenen, inden kunderne begynder at ringe.

    

”Det giver faktisk en god stemning, at alle roterer i firmaet. Man får rørt sig lidt, og man får fysisk kontakt med varerne. Det betyder også, at man lige får set ordresedlen igennem under pakning og måske rettet en fejl, som havde sneget sig ind. Og det betyderafveksling i det daglige arbejde, som er godt for alle medarbejderne”.

    

Kim Sørensen, som har været i firmaet i 32 år, sidder i et mindre kontor i Glostrup. Her er der også et lille bufferlager med devigtigste produkter til at supportere kunderne i København.

    

Lars fortæller:

”Et problem i vores branche er, at forhandlerne ikke er lagerførende. Det betyder, at vi til tider får et opkald fra en bruger, der har lyst til at se eller høre et bestemt produkt, men vi kan ikke altid henvise til en forhandler, der har produktet stående. Og så er der desværre en chance for, at kunden køber et andet produkt. Derfor hilser jeg den nye trend velkommen, hvor forhandlerbutikken kun er et showroom, hvor man kan se, lytte og prøve produkterne. Til showroom’et er der knyttet en webshop, hvor kunden bestiller produktet, og efterfølgende bliver det leveret direkte og hurtigt til kunden. Der er netop startet en sådan butik op i Århus, og det tror jeg er vejen frem, især i MI-branchen”.
    
Nyt tiltag

Et nyt tiltag i SC SOUND ligger på ledelsesplan, hvor Lars har besluttet at etablere en professionel bestyrelse. Lars har tidligere arbejdet i flere store internationale virksomheder, og derfra har han set og mærket, hvad en aktiv bestyrelse kan betyde for et firma i form af vækst og innovation. Den nye bestyrelse ”tiltræder” her sidst på året, og Lars glæder sig til at få input fra den nye bestyrelse.

 

Tekst: Jens Walther

ProAV Digital

ProAV818 forside NETNyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • IB4 mødelokaler
  • Unico-Gruppen
  • Brug en gimbal
  • LED-lamper
  • Mediatec udvider

Læs alt lige her

DEShow 2019

Danish Entertainment Show er en ny messe, hvor udlejnings- og eventbranchen viser hvad de kan, og branchens førende distributører/ forhandlere præsenterer det største udvalg af innovative løsninger, teknologier og produkter

Se mere her

Abonnement på ProAV Magasinet

Få alle de nyeste trends og følg med i udviklingen inden for AV-branchen. Modtag vores trykte udgave af ProAV Magasinet for kun kr. 250,- *

...Abonner lige her

*alle priser er ekskl. moms og levering

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her