12. februar 2013

TV3 vandt seerandele i Januar

Januar 2013 blev en succes for TV3, der - som den eneste hovedkanal på det kommercielle marked vandt seerandele. Bedst tilslutning var der til Masterchef, som havde rekordhøje seertal, og som i første uge af februar er steget yderligere.

 

Januar som helhed har været rigtig god for TV3, således vækster hovedkanalen med 18 % (1,7 procentpoint). Måneden har overordnet set været historisk for TV3-gruppen. Tre nye kanaler er kommet til porteføljen (TV3 SPORT1, MTV, VH1), hvilket betyder en samlet fremgang i sharen på 4,0 procentpoint eller godt 21 %.

”Kampen om seerne er hård på det kommercielle marked, og vi er rigtig glade for den flotte start, vi har fået på 2013. TV3-kanalerne er i rigtig god form på baggrund af et varieret og underholdende udbud af både film, serier, sport og danske egenproduktioner”, siger TV3's adm. direktør Kim Poder.

Efter den flotte januar er februar startet endnu bedre. Paradise Hotel er for alvor tilbage og har nu en højere share end sidste sæson. Redningskvinder fik en imponerende premiere på 238.000 seere og Masterchef er steget til over 200.000 seere i de seneste afsnit. Og så er det også i februar, TV3-kanalerne tager hul på både Familien fra Bryggen, Top Gear sæson 10, det helt nye Adrenalin – med Jan Elhøj og ikke mindst 1/8-finalerne i UEFA Champions League.

ProAV Digital

Forside 4 21 teaser

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Innovation House
  • Pascal Audio
  • Streaming
  • Trådløs 4K
  • Naturkraft
  • Demo/brugt udstyr

Læs alt lige HER 

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her