29. november 2011

TV 2 sidder tungt på nyhedsmarkedet

 Nyhedsdirektøren på TV 2, Michael Dyrby, påpeger, at nyhedsseningen samlet set er gået op, selvom den er gået ned på hovedkanalen.

TV 2 Nyhederne sad på i alt 70 pct. af nyhedsseningen i årets første ni måneder i målgruppen fra 18 år og opefter, ifølge tal fra TNS Gallup. Hovedkanalen trækker 46 pct. af totalen, mens News står for 24 pct. og når derved næsten lige DR1, der fanger 22 pct., DR2 har 3 pct.og DR Update 5 pct.

Med News har TV 2 formået at vise, at kanalen er lige så ambitiøs og seriøs som DR, vurderer en medieforsker.

”News har på grundighed overhalet Deadline på DR2. Der har de en styrke i forhold til TV 2-hovedkanelen, at de ikke behøver indrette deres programflade efter seerflow og reklameflow,” siger Frands Mortensen, professor i medievidenskab ved Aarhus Universitet til Børsen.

Hos DR erkender man, at TV 2 News har sat sig tungt på markedet, men peger stadig på, DR fortsat står stærkt i det samlede nyhedsbillede.

”85 pct. af alle danskere får nyheder fra DR i løbet af de næste 24 timer, så vi når stadig rigtig bredt ud,” siger nyhedsdirektør Ulrik Haagerup.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her