TV 2 - også overskud i 3. kvartal
TV 2s regnskab for 3. kvartal viser to markante begivenheder i forhold til årets første halvår.For det første er væksten i tv-reklameomsætningen væsentligt aftaget og udgjorde i 3. kvartal 2,6 procent mod 18,5 procent i 1. halvår. Samtidig har TV 2-kanalernes kommercielle seerandel været i betydelig stigning i 3. kvartal til 57,4 procent mod 55,2 procent i samme kvartal i 2010. Hovedkanalens seerandel falder 0,6 procentpoint, mens nichekanalernes andel stiger med 2,8 procentpoint.
TV 2s finansdirektør, Peter Normann, siger: "Det akkumulerede resultat for 1.-3. kvartal er tilfredsstillende. Den makroøkonomiske afmatning har dog medført en væsentligt lavere vækst i tv-reklameomsætningen i 3. kvartal, som forventes at fortsætte i resten af året. Den konjunkturfølsomme reklameomsætning understreger behovet for den mere stabile abonnementsbetaling på hovedkanalen fra 1. januar 2012."