3. februar 2010

TV 2 brand helt i top


TV 2 er et af de allerstærkeste mediebrands i Danmark blandt de 18-49-årige, og hverken spareplan og økonomisk uføre (som i 2008) eller digitalisering, masser af nye TV-kanaler og spredning af tv-seningen (som i 2009) har ændret på dette. Det viser den seneste Brand Asset Valuator-analyse (BAV-analysen) for året 2009, som også afslører, at TV 2 Zulu har formået at forstærke sit i forvejen meget markante brand.

"I en turbulent tv-tid er TV 2 Danmarks Største Fællesskab. Danskernes vurdering af TV 2s brand ligger helt i top, og det glæder mig meget. I sidste års BAV-analyse formåede TV 2 at øge sit særpræg, og den positive udvikling er fastholdt i den nye analyse. Og jeg er meget tilfreds med, at de unge danskere i alderen 15-29 år ser mere positivt på TV 2s vitalitet. Det arbejder vi meget med", siger TV 2's programdirektør, Palle Strøm.

Brand Asset Valuator (BAV) er en årlig undersøgelse, som udføres af Bates Y&R og Mediaedge:cia. Undersøgelsen måler mærker og virksomheder på flere parametre: Vitalitet (forstået som særpræg og relevans) og styrke (forstået som anseelse og dominans). Vitaliteten udtrykker vækstpotentialet, mens styrken er et udtryk for den historiske styrke.

BAV-analysen omtaler TV 2 som ”den moderne leder”. I analysen bliver danskerne bedt om sætte værdier på de enkelte TV-kanaler, og de værdier, som danskerne først og fremmest hæfter på TV 2, er ”følger med tiden”, ”ligefrem”, ”energisk”, ”aktiv” og ”visionær”. Andre værdier, som tildeles TV 2, er ”pålidelig”, ”ærlig”, ”nede på jorden”, ”charmerende”, ”modig”, ”sjov”, ”bedre end konkurrenterne” og ”uafhængig”.


ProAV Digital

ProAV6 forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • 30 år i branchen
  • Streaming udstyr
  • Audio over IP
  • Svalegangen
  • Minitech

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her