Streaming sport

Af JOS Svendsen, 19. marts 2019

Streamcastere jagter broadcast sports-guld

Forbrugerne forventes at bruge ekstra 23 milliarder dollars på sportsrelateret indhold i 2019, er konklusionen på en rapport fra analysevirksomheden Juniper Research.

Dermed udgør sport 45% af den samlede vækst på dette marked. Men væksten er drevet af Netflix, Amazon og Apple med indholdsbudgetter på over 14 milliarder dollars.

Alle tre virksomheder har opkøbt sportsrettigheder, som dermed ikke er tilgængelige for broadcastere. Endvidere er der nye streamingtjenester på vej. Amerikanske DAZN streamer boksning i USA og en række europæiske lande, men udvider nu med fodbold og motorport.

Dertil er flere af de store sportsorganisationer i gang med egne streaming-tjenester.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her