SplayOne KemoHjerne hold Pernille Ringsing

Foto: Pernille Ringsing

Af Birgit Waltenburg, 22. januar 2020

Splay One har mod på mere fiktion

Splay One, der blandt andet beskæftiger sig med influencer marketing og branded entertainment, vil have en fod indenfor på markedet for fiktion og har taget første skridt med serien "Kemohjerne", som TV 2 har sendt.

Den er som den første danske serie blevet udtaget til visning på den amerikanske filmfestival Sundance Film Festival. "Kemohjerne" fik dansk premiere på TV 2 i forbindelse med selskabets "Knæk cancer"-uge i efteråret.

Hos Splay One er der appetit på at hive flere fiktionsproduktioner i land.

"Vi har allerede gang i flere fiktionsprojekter, som er gået i udvikling og produktion. Fiktion er noget, som især den yngre målgruppe gerne vil se. Der er en stor efterspørgsel på det, og i den nye digitale virkelighed er korte afsnit, som "Kemohjerne" også består af, meget efterspurgte. Og det gælder sådan set både for public service-broadcastere, kommercielle broadcastere og kunder," siger Klara Sofie Svendsen, driftsdirektør hos Splay One.

Splay One tjener sine penge på blandt andet influencer marketing, branded entertainment og annonceformidling. Nu skal der også fiktion ind i forretningen, men hvor stort området bliver for selskabet på sigt, er svært at spå om, lyder det fra Klara Sofie Svendsen.

"Det er kæmpe stort. Sundance er et fornemt selskab at være i. Ingen dansk serie har været på festivalen før, så det er vi megastolte af. Det er et kvalitetsstempel. Og vi er kun endnu mere stolte af det, fordi det er det første fiktion, vi nogensinde har lavet hos Splay One," siger Klara Sofie Svendsen.

 

kilde: mediawatch.dk

ProAV Digital

Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Blixens
  • RoboSpot
  • M&K Sound
  • Historiefortælling
  • AI

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her