9. januar 2013

SBS Media lancerer spilportalen Game Play

"Gaming bliver vores tredje ben, fordi det er det stærkest voksende segment på nettet. Det er også et område, hvor der allerede er en betalingsvilje og samtidig en etableret forretningsmodel, der bygger på en gratisdel og et betalingsunivers. Det er en kombinationen, vi går efter i alle tre digitale ben," siger adm. direktør Henrik Ravn, SBS Media.

 

Gameplay er baseret på online spil, der allerede er udviklet, fra Marvel og Sony Online, som SBS' ejer ProSiebenSat1 har rettighederne til via ProSiebenSat.1games. Kombineret med markedsføringskræfterne, der ligger i SBS Medias tv-, radio- og netkanaler, udgør det den konkurrencefordel, der skal give SBS Media en plads på markedet.  

 

"Vi tror på, at vi kan komme ud i det her marked, selvom der er mange konkurrenter, fordi vi har noget rigtig godt indhold og en stærk markedsføringsmuskel. Vi vil kunne skille os ud i den store suppe af spiludbydere, der er i forvejen," siger Henrik Ravn med henvisning til, at SBS Medias forretning grundlæggende bygger på meget skarptskårne, målrettede koncepter, ala Kanal 4 som "kvindekanalen" og 6'eren som "mandekanalen".

 

I spidsen for udviklingen af Game Play-projektet står udviklingschef Hans Van Rijn, SBS Media. SBS står selv for udvikling og markedsføring af platformen, men køber altså online spillene via ProSiebensSat.1

 

Game Play forventes at gå online i løbet af foråret.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her