4. december 2012

SBS lancerer ny kanal - 7'eren

”Med lanceringen af 7’eren rammer vi en ledig position i markedet, hvor der i dag virkelig mangler en relevant og vedkommende dansk kanal for de unge seere mellem 15-25 år”, fortæller Programdirektør Peter Rosberg SBS TV.

Egenproduktionerne på 7’eren vil generelt være kendetegnet af leg på tværs af platforme som web, mobil og sociale medier for at involvere seerne på en helt ny måde. Interaktive tiltag og digital involvering får en helt central rolle, når brugerne får mulighed for at sætte deres eget præg på programmerne og kanalen via bl.a. mobilinteraktion og egne videoer.

 

”7’eren bliver en uforudsigelig og farverig tv-kanal. Vores ambition er at give de unge en kanal, hvor de får indflydelse og føler sig imødekommet. Vi bliver ikke en traditionel tv-kanal men vil være foranderlige, ligesom den verden der omgiver os. På 7’eren skal der ikke være langt fra ide til handling”, fortæller kanalchef for 7’eren Nanna Schultz.

 

Humoren får også en fremtrædende plads på 7’eren. SBS TV og 7’eren har indgået et samarbejde med Douglas Entertainment om et dagligt tre timer langt ”comedy-vindue”, der sætter nye standarder indenfor den sociale tv oplevelse og skaber en dialog med seerne. 

"Muligheden for at udkomme i en fri ramme har for mig altid været en vigtig forudsætning for at kunne skabe original underholdning - det får Douglas Entertainment gode muligheder for i vores vindue på 7’eren. Vores ambition er at sætte nye standarder for den sociale tv oplevelse, og bringe seeren tættere på det indhold vi sender. Og derudover have det sjovt og gå linen ud med alt, hvad vi laver”, siger Casper Christensen.

 

7’eren går i luften 1. januar 2013 på den frekvens, hvor The Voice TV tidligere har sendt.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her