Podcast3

Af Birgit Waltenburg, 10. januar 2020

Ritzau er gået i luften med podcasts

Den 2. januar gik Ritzau i luften med sin helt nye nyhedspodcast, som medierne kan bruge i deres egne podcastuniverser. Første kunde er Bauer Media, der er Danmarks største kommercielle radio- og podcastudbyder.

Podcast som formidling har vind i sejlene og brugen af lyd er i hastig vækst. Dette skyldes ikke mindst smartphones og smart speakers, der vinder større indpas som podcast-platforme.

Podcasten skal i lighed med Ritzaus morgenbrief ”Ritzau 06” give overblik over og indblik i dagens vigtigste nyheder fra ind- og udland. Samtidig ses frem mod dagens største begivenheder, så lytterne bliver klædt på til nyhedsdøgnet.

Ritzau har udviklet podcastformatet i samarbejde med flere kunder, og den bliver produceret af Ritzau Fokus, der er Ritzaus afdeling for radio og journalistiske specialtjenester.

- Ambitionen er at give lytterne et overblik, så de ved, hvad de vigtigste begivenheder på nyhedsfronten er på dagen. Det giver mening for mange at vide, hvad dagen vil bringe, så det vil være et af hovedelementerne i podcasten, siger direktør i Ritzau Fokus Line Jakobsen.

- Rigtig mange af vores kunder er i gang med at udvikle deres egne podcastuniverser, men meget få satser på daglige nyheder, fordi det er produktionstungt. Men den opgave kan Ritzau løfte, fordi vi kan stille os oven på den nyhedsproduktion, som vi har i forvejen, fortæller Line Jakobsen.

ProAV Digital

Forside 9 www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • AV-distributør
  • Farver på videolyset
  • Naturlig lyd
  • Troels AS
  • Cineoptikker

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her