2. september 2011

Ny rekord for 6eren

 Det flotte resultat skyldes, at 6’eren har formået at løfte seningen på kanalen til nye højder alle ugens dage. Sidste år fik 6’eren tilført rettigheden Premier League, som i år også har bidraget til den øgede sening på kanalen.

Også de andre SBS-kanaler har haft en god august og flotte seertal til de nye programmer. På Kanal 5 er det nye reality-program ”Kongerne af Marielyst” kommet godt fra start med over 140.000 seere i gennemsnit til de første tre programmer. Især i den unge målgruppe er programmet blevet en succes og har i gennemsnit haft en kommerciel seerandel på 23 procent i målgruppen 15-30.

Også Kanal 4’s nye programmer er kommet flot fra start, ikke mindst det nye dokumentarprogram ”Mig og min mor”, som i de første to afsnit i gennemsnit har haft 115.000 seere.

De fire SBS-kanaler Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Voice TV har i august haft en kommerciel seerandel på 16.6 procent i den kommercielle målgruppe 15-50 år.

- Det er dejligt, at vi har fået en god start på efteråret uden at programmer som ”Min Mand Kan” og ”Danmarks Næste Topmodel 2” endnu har haft premiere. Det tegner godt for resten af året som vi har store forventninger til, siger Peter Rosberg, programdirektør i SBS TV.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her