Mongolsk Maelk fodboldVM

Af JOS Svendsen, 15. juni 2018

Mongolsk mælk giver McDonalds tv-konkurrence

Fifa har haft problemer med at skaffe sponsorer til fodbold VM, da den dårlige PR, fodboldorganisationen har fået, betyder, at sponsorer som Johnson & Johnson, Sony og BP har trukket sig som sponsorer og dermed også som TV-annoncører. Det har givet plads til kinesiske sponsorer som Wanda Group, Hisense, Vivo og mejerigiganten Mengniu.

Der er stor fokus i Kina på sport og isæt fodbold, så dette VM kan meget vel betyde øget kinesisk interesse for at annoncere i Vesten. I alle tilfælde vises der nu en syv minutters lang tv-reklame for mongolsk mælk inden hver VM-kamp. Dermed får de amerikanske fastfood giganter, som McDonalds og Coca Cola kamp til stregen.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her