20. januar 2010

Lille TV2 underskud


Resultatet er primært sammensat af et underskud før skat på hovedkanalen på ca. 350 mio.kr. og et overskud før skat på nichekanalerne mv. på ca. 330 mio.kr., og skævvridningen i TV 2s økonomi er således forværret.

De væsentligste forretningsmæssige og økonomiske forhold i 2009 er:

·        
TV-reklameomsætningen på ca. 1.220 millioner kroner er faldet med ca. 21 procent i forhold til 2008.

·        
Den kommercielle seerandel for TV 2-koncernen er faldet fra 59,9 procent i 2008 til 57,9 procent i 2009.

·        
Som følge af sharefaldet og en intensiveret konkurrence i forbindelse med det analoge sluk er programfladen søgt styrket i 2. halvår 2009 ved flytning af fiktionsprogrammer fra 1. til 2. halvår.

"Et underskud er naturligvis ikke tilfredsstillende, men i en tid med økonomisk afmatning, hård konkurrence på TV- og annoncemarkedet og snævre politiske rammer for TV 2 er resultatet acceptabelt. Vi er glade for fremgangen for nichekanalerne, men den stigende skævvridning mellem overskuddet på disse og underskuddet på hovedkanalen er uholdbar", siger TV 2s bestyrelsesformand, Lars Liebst.


ProAV Digital

ProAV6 forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • 30 år i branchen
  • Streaming udstyr
  • Audio over IP
  • Svalegangen
  • Minitech

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her