16. april 2013

Henrik Ravn i spidsen for SBS Discovery

Henrik Ravn vil som President og Managing Director for 'SBS Discovery Media' i Norden referere direkte til Mark Hollinger, President Discovery Networks International. Han får en pan-nordisk ledergruppe på otte personer under sig, der blandt andet tæller den hidtidige nordiske Discovery-direktør, Jan Winther Andreassen, og de nuværende nordiske SBS-chefer.

 

Ny i ledergruppen er dog HR-chef Darren Campbell, der kommer fra Discovery. Jan Winther Andreassen, General Manager Nordics, indtager en post i den nordiske ledergruppe lige under Henrik Ravn og vil blive en af nøglepersonerne i integrationen af de to selskaber. I de kommende måneder vil han blandt andet stå i spidsen for de tidligere Discovery aktiviteter og være med til at sikre at sammenlægningen af selskaberne sker så smidigt som muligt.

 

I Danmark fratræder Henrik Ravn sit job som dansk chef. I stedet udnævnes Christian Kemp til CEO for SBS Discovery Media med ansvar for dansk salg, program-output, m.v. Christian Kemp vil referere direkte til Henrik Ravn med ansvar for den samlede danske forretning. Kemp har været kommerciel direktør hos SBS i en længere årrække.

 

"Frem mod sommerferien vil vi starte arbejdet med at føre de to selskaber sammen,  og ledergrupperne i alle fire nordiske markeder - Finland er underlagt svensk ledelse - skal sammen med Andreassen udtænke en model for, hvorledes integrationen af de to tv-selskaber bedst udføres i de enkelte lande,” siger Henrik Ravn.

"De fire markeder og organisationer er ikke helt ens – Finland er for eksempel en noget mindre organisation - og integrationen af de to selskaber skal udtænkes og udmøntes i hvert marked,” siger Henrik Ravn.

"I alle fire markeder gælder det, at de åbenbare synergigevinster, der findes, med tiden skal tages hjem, men det haster ikke nødvendigvis. Vi skal finde sammen de næste måneder, for nok er vi i samme branche, men vi er to hold med hver sin spillestil. Og når vi skal arbejde sammen som ét hold, kræver det en spillestil, hvor vi udnytter det bedste fra begge verdener,"  siger den stærkt fodboldinteresserede koncernchef.

 

Når det gælder det, flest er spændt på - kanalstrategien i Danmark - mener Henrik Ravn ikke, man har travlt. De seks danske tv-brands, Kanal4, Kanal5, 6'ren, 7'ren, Discovery og TLC, står stærkt, vurderer han.

 

Kilde: Mediawatch.dk

ProAV Digital

Forside 4 21 teaser

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Innovation House
  • Pascal Audio
  • Streaming
  • Trådløs 4K
  • Naturkraft
  • Demo/brugt udstyr

Læs alt lige HER 

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her