4. januar 2010

Endnu et godt år for SBS TV


2009 blev også året, hvor SBS TV stod bag den bedste kommercielle kanallancering. Danmarks eneste TV-kanal for mænd, 6’eren, blev lanceret den 1. januar 2009 og er netop kåret til årets nye kommercielle tv-kanal i 2009 af bl.a. MediaWatch.
 
Det analoge sluk den 1. november 2009 har også haft positiv betydning for SBS TV’s tre TV-kanaler. Den kommercielle seerandel i målgruppen 15-50 steg i november med ni procent i forhold til oktober 2009, hvor 6'eren stadigvæk sendte på det analoge sendenet.

Forårets store satsning "WIPEOUT" blev den bedste egenproduktion nogensinde på Kanal 5. I gennemsnit fulgte 198.000 seere med i hvert af de 10 afsnit af "WIPEOUT", der kommer tilbage på Kanal 5 til foråret. I maj kunne Kanal 4-programmet ”De unge mødre” fejre 200-afsnits fødselsdag med en ægte seerrekord på 245.000 seere.
 
Endelig lykkedes det i september SBS TV at få en all time seerrekord, da 6’eren viste landskampen mellem Albanien og Danmark, der trak 835.000 seere. Under kampen var 6’eren den største kommercielle TV-kanal i Danmark.


ProAV Digital

ProAV6 forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • 30 år i branchen
  • Streaming udstyr
  • Audio over IP
  • Svalegangen
  • Minitech

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her