22. februar 2010

DR1 - et stærkt brand


Spørger man danskerne, hvad de mener om DR1, er de mere positive end nogen sinde før. Anderledes, modig, original og enestående er nogle af de tillægsord, som danskerne fremhæver, når de i en årlig måling af DRs image bliver spurgt om deres opfattelse af DRs moderkanal.

”DR1 er vores brede tv-kanal, som skal have betydning for danskere i alle aldre. Vi har arbejdet rigtigt hårdt de seneste par år med at gøre DR1 mere unik og give kanalen mere kant. Derfor er jeg rigtigt glad for, at arbejdet i følge undersøgelsen bærer frugt,” siger generaldirektør Kenneth Plummer.

Analysen viser, at danskerne især vurderer TV Avisen væsentligt højere end før, og at det nok er en af forklaringerne den flotte vurdering.

DR1's kanalchef Ulla Pors tror, at grunden til at danskerne tilsyneladende elsker DR1 mere end nogensinde før, blandt andet er, at kanalen både rummer det seriøse og det underholdende:

”Jeg tror, danskernes vurdering bunder i, at de oplever en dansk tv-kanal med en særlig kvalitet, som skiller sig ud med mange ægte og vedkommende programmer. Og så tror jeg, det er et resultat af vores arbejde med fortælleglæden over for vores værter og i udvælgelsen af programmer fra den stærke dokumentar til X Factor,” siger DR1’s kanalchef Ulla Pors.

At DR1 er blevet en mere populær tv-kanal smitter også af på DRs koncernbrand, og målingen af DRs mange kanaler og programmer bliver vurderet til at være den bedste nogensinde for DR. Således viser målingen også markant fremgang for både P1, P2 og P4, mens de klassiske stærke brands som DR2 og P3 fortsat klarer sig godt. Konklusionerne stammer fra den årlige Brand Asset Valuator-analyse, der i Danmark gennemføres af firmaet Bates Y&R. 


ProAV Digital

ProAV6 forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • 30 år i branchen
  • Streaming udstyr
  • Audio over IP
  • Svalegangen
  • Minitech

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her