AllerMedia

Foto: Thomas Lekfeldt

Af Birgit Waltenburg, 7. oktober 2019

Aller Media investerer i Heartbeats

Aller Media A/S har købt 80 % af Heartbeats, der er en af Danmarks førende producenter inden for podcast og landets 3. største medie på området. Købet skal styrke Aller Medias fokus på bl.a. podcast, video og en række nye digitale formater.

"Heartbeats er et medie, som passer optimalt ind i vores digitale udvikling med deres sidestilling af video, lyd og tekst i indholdsproduktionen. Derfor er vi meget tilfredse med, at Heartbeats nu bliver knyttet tæt til Aller Media, og vi ser stærke synergier, vi skal dyrke, og som vil styrke hele vores fælles indholdsproduktion og formater," siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media, om investeringen og fortsætter: "Vi ser ind i et mediebillede og -marked, der kræver omstilling, specialiserede kompetencer og et agilt produktionsapparat. Det tilfører vi Aller Media med købet af Heartbeats, som får en central rolle i takt med, at vi udvider vores digitale platforme og styrker vores aftryk i markedet. Samtidig har vi i Aller Media en salgs- og marketingmuskel, der gør, at vi kan sætte endnu mere damp under vækstkedlerne i Heartbeats."

Le Gammeltoft, stifter og direktør i Heartbeats, fortsætter som adm. direktør og medejer med en ejerandel på 20 %. Hun ser frem til at blive en del af Aller Media og den videre digitale transformation for mediehuset, som Heartbeats fremover vil spille en vigtig rolle i.

"Heartbeats har, siden Niels Zibrandtsen købte sig ind som medejer, gennemgået en enorm udvikling. På få år har vi formået at slå os fast som et succesfuldt medie og bureau, og nu glæder vi os til at kunne bidrage til Aller Medias innovation. Det bliver uvurderligt for os som lille mediehus at få så stærke muskler bag os og kunne lære af og samarbejde med nogle af de helt store i branchen. Jeg er stolt af, at Aller kan se fremtiden i og med Heartbeats," siger Le Gammeltoft.

Siden 2017 har Heartbeats haft iværksætter Niels Zibrandtsen med ombord som majoritetsejer via det familieejede selskab Zibra A/S, hvor fokus har været på at bidrage til at opbygge og modne mediet til det netop gennemførte salg. 

Heartbeats bliver et selvstændigt datterselskab under Aller Media A/S.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her