AllerMedia

Af Birgit Waltenburg, 26. februar 2020

Aller lægger an til TV-sats

Konstitueret topchef i Aller Media har trykket den digitale speeder i bund i landets største bladhus, hvilket bl.a. betyder, at man nu vil lave daglige, digitale tv-indslag om kendte og kongelige.

Først blev bemandingen på Se og Hør fordoblet fra fem til ti journalister i begyndelsen af året for at have flere hænder til sh.dk, og nu ruller mediehuset en tv-desk, der skal lave daglige onlineindslag, i stilling.

Tanken er, at den nye redaktion skal beskæftige sig med nyhedsstof inden for et bredt udsnit af Aller Medias udgivelser og levere indslag dagligt. "Ser du på vores portefølje af ugeblade og magasiner, skal den her tv-desk gå på tværs af deres stofområder. Det er et nyt koncept, som bliver en helt selvstændig enhed," forklarer Charlotte Riparbelli. Dermed lægger rykket på tv-området sig i forlængelse af den omorganisering, Charlotte Riparbelli gennemførte i efteråret, hvor de enkelte magasinredaktioner blev nedlagt, og indholdsproduktionen blev fordelt på fem tværgående fagredaktioner, der producerer til flere udgivelser. I samme ombæring blev arbejdet omnichannel, altså på tværs af kanaler, mens den digitale produktion har fået en overhaling, forklarer hun. "I forlængelse af det ser vi på, hvordan vi bygger oven på dén succes. Det er tv-desket et resultat af," siger Charlotte Riparbelli adm. direktør for Aller Media.Charlotte Riparbelli Aller4

 

"Videostrategien med indhold fra blandt andet rød løber har vist sig også at være god for vores trafik. Derfor tager vi nu næste step og begynder at se ind i nogle tv-formater med et nyt tv-desk, som man allerede har i Aller i Norge."

Hvor mange timers tv den nye tv-desk skal producere på ugentlig basis, vil hun ikke sige på nuværende tidspunkt, da konceptet stadig er ved at blive udviklet. "Men der kommer tv hver dag inden for nogle forskellige genrer. Hvor meget og hvor lidt sidder vi for tiden og forsøger at finde frem til. Der er jo en læringskurve, så vi vil forsøge at sætte det i søen hurtigt og få lagt en plan, som vi kan skalere hurtigt, når vi har formen på plads," siger Charlotte Riparbelli. 

Foruden værterne vil der være tilknyttet tre-fire andre journalister, der har tv-indholdet som hovedfokus, men også løser andre opgaver hos Aller. "Det skal selvfølgelig afspilles på tværs af vores udgivelsers websites, hvor det er relevant. Men om det også får en tilstedeværelse på Youtube, Facebook osv., det kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt," siger Charlotte Riparbelli. Målgruppen for den kommende tv-indsats er primært eksisterende læsere og brugere af Allers ugeblade og magasiner online. Og i første omgang bliver tv-indholdet finansieret af annoncer og vil ikke kræve abonnement eller betaling fra brugerne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kilde: mediawatch.dk

ProAV Digital

Forside 2 20

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Wedio
  • Zoom F6
  • Hotel Ottilia
  • Reflektorer
  • Lumix S1H
  • ISE 2020

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her