23. marts 2011

1,5 millioner hører radio digitalt

 Den digitale lytning er i vækst, for i 2009 var det i gennemsnit 1,2 millioner danskere, der hørte radio på den facon hver uge.

Dennis Christensen fra DR Medieforskning forklarer, at det blandt andet er de rene digitale kanaler, som danskerne hører på deres DAB- eller netradio, mens andre vælger at høre P1, P2, P3 og P4 digitalt. Dem kan man som bekendt også kan høre på FM.

”De rent digitale kanaler– altså eksklusive P1, P2, P3 og P4 – står for 59 procent af den samlede digitale DR-lyttetid,” forklarer Dennis Christensen.

Man kan med andre ord også sige, at det kommer til at påvirke en lang række mennesker, når DR i den kommende tid skærer ned i antallet af radiokanaler, så der fremover er 10. Men til gengæld er de så alle værtsbårne og med en skarpere profil.

For at skabe et bedre overblik over ændringerne på radiofronten i 2011, har DR netop åbent en ny hjemmeside med adressen www.dr.dk/digitalradio. Her kan man blandt meget andet få et overblik over, hvilke kanaler, der kommer, og hvilke kanaler, der lukker, ligesom man kan få svar på en række af de spørgsmål, man måske brænder inde med om digital radio.

Der var 4.149.000 danskere, som lyttede til DR Radio i uge 11. Det svarer til 88,0 procent af den danske befolkning over 12 år.

En gennemsnitlig DR-lytter lyttede to timer og 34 minutter til DR Radio pr. dag i sidste uge. DRs lytterandel var 80,7 procent.

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her