Imago BO

Af Jens Walther, 18. juni 2020

Ny fremtid hos Imago Sonas

Imago Sonas, som væsentlig distribuerer udstyr og know-how til AV-integratorerne, har eksisteret siden 2011 med Morten Stjernholm som hovedejer og Mads Nørskov og Morten Jensen som medejer. Det har ændret sig betydeligt her i starten af 2020, hvor Morten Stjernholm har solgt sin andel, og Brian Thorngaard er kommet med i ejergruppen sammen med Mads og Morten.  

Vi har stævnet CEO Mads Nørskov i et corona korrekt interview over mobilen, og Mads starter med at ridse ejer-historikken i Imago Sonas op. 

”Imago Sonas var oprindeligt ejet af Morten Stjernholm, og for 4-5 år siden kom Morten Jensen og jeg med i ejerskabet, men med forholdsvis små andele. Nu er der så sket et stort skift, og det sker jo ikke fra den ene dag til den anden, så der er blevet arbejdet på det set-up et stykke tid. Heldigvis har både Morten Stjernholm som sælger og vi som købere trukket i samme retning. Dvs. at beholde virksomheden på få og på danske hænder og bibeholde den gode ånd, som allerede var i firmaet. Imago Sonas er jo et firma, som går godt, og hvor medarbejderne er glade for at være. Under forhandlingerne valgte Morten Jensen og jeg at invitere Brian Thorngaard med ind i partnerskabet; han har været hos os i fem år, og det faldt os helt naturligt.”

 

Læs ProAV Magasinet Maj 2020 her

 

Her i foråret er alting så faldet på plads, og pr. 1 april har Morten Stjernholm trukket sig helt ud af firma og ejerskab. Det samme har han gjort med firmaet Stjernholm og Co. De to firmaer deler stadig adresse, ligesom der bliver delt en lagermedarbejder, men ellers er det to helt separate firmaer, hvor ejerskab ikke blandes sammen. Mads Nørskov fortæller, at der er en god synergieffekt ved at ligge på samme adresse.

”Selv om vi jo i høj grad selv har kørt butikken igennem de sidste år, så sker der alligevel ting i hjernen hos en, når du overtager ejerskabet. 1+1+1 giver mere end 3 i vores tilfælde - energiniveauet stiger. Det kan vi allerede mærke; nu er det vores, og det sætter helt nye processer i gang.”

B&O relationen

Imago Sonas har lige siden firmaets start haft en god business relation med B&O i Struer. 

B&O har længe satset på hjemmebiografen og på multirums løsninger på konsumer-markedet, men selvfølgelig været klar over, at de ikke selv har kunnet udvikle og producere alle dele til en komplet multirumsløsning. Derfor har de valgt business partnere, og nogenlunde samtidig med, at Imago Sonas startede op og tog Atlona ind som første agentur, så valgte B&O netop Atlona som partner. Derfor har der gennem alle årene været en tæt relation, hvor Imago Sonas leverer Atlona udstyr til B&O forhandlerne i Europa som en logistisk partner. Den aftale var i høj grad med til at kickstarte Imago Sonas. Senere i samarbejdet har Imago Sonas været medvirkende årsag til, at deres agentur Origin Acoustics også blev partner med B&O. Origin Acoustics har co-brandet en serie af indbygningshøjttalere til B&O, som Imago Sonas distribuerer til B&O forhandlere i store dele af verden.

Krisen både lukker og åbner markeder 

Når samtalen handler om fremtidsperspektiver for Imago Sonas, så kan snakken selvfølgelig ikke lade være også at handle om den nuværende corona relaterede krise, og hvad den medfører. Udlejningsbranchen er hårdt ramt, og investeringer i traditionelle møderum er sat lidt på vågeblus, så på den måde bliver AV-integratorerne også ramt. Imago Sonas har tidligt set tendensen i den nye virkelighed og derfor omstruktureret i henhold til den.

 

Læs ProAV Magasinet Maj 2020 her

 

”Det første, vi gjorde, da landet blev lukket ned af corona, var at etablere vores eget videostudie – og løbende holdt forskellige webinarer lige siden; og det bliver vi ved med i fremtiden. Vi har desuden set på, hvad markedet efterspørger i disse tider. Der er jo sket det under krisen, at rigtig mange firmaer, som holder møder, er blevet tvunget til at finde ud af, hvordan man holder et videomøde. Der har tidligere været lidt berøringsangst, men nu har virksomhederne ikke haft noget valg. Hvis de ikke indretter sig til den ny virkelighed og investerer i den teknologi, men derimod sætter sig på hænderne og venter på, at krisen er overstået, så dør de jo som firma. Denne nye videomøde adfærd kommer ikke til at stoppe, selv når corona er væk! Firmaerne oplever jo nu, at møder kan holdes med meget mindre spildtid og er meget mere effektive. Så vi kommer til at satse inden for videomøder og relateret teknologi. Derfor har vi taget to nye spændende agenturer ind, som begge har fokus på udstyr til videokonference.”

 

Artiklen er fra ProAV Magasinet - Maj 2020

ProAV Digital

Forside teaser 5 20 NET2

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Live Streaming
  • Peter Albrechtsen
  • Canon 1DX
  • The Cube
  • NowTek

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her