ProAV leder5

Af JOS Svendsen, 8. februar 2019

Forandringernes år – med Event Expo 2019

Så er 10’erne ved at smelte væk. Der er et nyt varmere årti på vej, og branchen sidder på en flok isbjerge. Forstå os ret – der er aldrig nogen sinde blevet produceret så meget materiale som nu. Det er positivt. Der har heller aldrig været så mange mulige kanaler som nu. Det er også positivt. Forbruget af medier er også steget eksplosivt. Det er tilmed blevet globalt. Man kan være medieproducent på Ærø, og have et stort publikum drysset over kloden. Det er fint.

Vores medieverden ændres, men ændres vi også med den? Eller driver vi bare videre på vores stadigt mindre isflage som fortabte isbjørne? Det kniber i branchen med at indrette sig efter den nye virkelighed – og det er ikke så godt. For den store vækst sker ikke på sofarækkerne hos de traditionelle medier. Udviklingen sker på de små skærme og med fjernbetjeningerne pegene på store smarttv med sans for streaming.

Dem hurtigst voksende sportsgren er e-sport, det mest producerende filmselskab hedder Netflix, verdens største tv-kanal hedder YouTube og Susanne Bier har solgt 80 millioner ”biletter” på Netflix. Sådan var det ikke for 10 år siden, og det vil være anderledes igen om 10 år. 

På ProAV er vi dedikeret til at sætte en laserpointer på ændringerne og vi er selv ved at ændre os. Det betyder, at et af de initiativer vi kommer med i 2019 er Event Expo. Det bliver et event om events. 

Alt – konference, show cases og udstilling, der kan gøre ens events bedre. Og vi taler om events fra møderum med et bord, en projektor og to roll-ups uden for døren til dunke-dakka dunke-dakka rockfestivaller. Fælles for alle typer af event er, at jo bedre man forbereder form og indhold, jo bedre går det. 

Selv om man har verdens bedste indhold, så hjælper det ikke, hvis ingen kan fange budskabet, fordi projektoren er stearinglyssvag, og lydanlægget er fyldt af uld. 

Omvendt, så gør en Hollywood-style projektor og et Dolby Atmos-certificeret anlæg ikke verdens kedeligste og mest uinteressante indhold til en succes. 

Alt det er noget, som vi har med i Event Expo, der retter sig til alle dem, der er brugere af events. Det er nye målgrupper, vi sigter efter, hvortil AV-branchen er underleverandører. 

En anden ting vi også vil fokusere yderligere på i 2019 og frem, er den lave ende af markedet. Væksten ligger nemlig her. Der er simpelthen ved at vokse en ny generation frem, der går i Youtube-filmskole og bruger udstyr, der vil give dagens professionelle kuldegysninger. 

Det vil vi rapportere om, for vi er dedikeret til at holde branchen informeret på alle planer. 

2019 bliver starten på en rejse mod grønne kyster og fast land, og vi håber, at du vil med.

 

Lederen er fra ProAV Magasinet - Februar 2019

ProAV Digital

ProAV 5Forside www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Intercom på revyen
  • Mr GoPro
  • Rokoko
  • Trådløs video
  • God lyd på mobilen

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her