AV Fusion 1

AV Fusion ejes nu af (fra venstre) Thomas Andersen, Tommy Norlav samt Jes Kristensen.

Af Michael Fahlgren, 4. februar 2020

Alt, hvad der har med AV at gøre …

Selv om AV Fusion blev grundlagt for 12 år siden, er der tale om en relativt ny virksomhed, hvad angår ejerskabet.

Da Tommy Norlav grundlagde virksomheden for 12 år siden, var det med fokus på at levere løsninger til afvikling af videokonferencer - et område der stadigvæk er stor fokus på. Men med tiden begyndte kunderne at efterspørge en række andre former for AV-udstyr; et område som alle virksomhedens ansatte er uddannet inden for og har arbejdet med gennem mange år.

”Vi har fulgt trenden, og ikke mindst kundernes efterspørgsel, på generelt AV-udstyr. Vi havde i forvejen både udstyret og den nødvendige erfaring og ekspertise, og når man sætter et større fokus, følger hele virksomheden nærmest automatisk med,” fortæller Thomas Andersen, AV Fusion A/S.

 

Du kan læse ProAV Magasinet Februar 2020 lige her

 

Ny direktion øger potentialet

I forbindelse med at AV Fusion gik fra delvist norsk ejerskab til 100 % dansk, kom to af virksomhedens ansatte nu ind i ejerkredsen – Thomas Andersen og Jes Kristensen – samt naturligvis Tommy Norlav.

”Jeg overtog ejerskabet af hele selskabet gennem en syvårs periode, hvilket var nødvendigt for at kunne bringe andre ejere/ledere ind. Jeg synes, at det er rart at have fået et partnerskab med nogen, man har arbejdet så tæt sammen med gennem så lang tid, som tilfældet er med Thomas og Jes. Det giver også en ro og arbejdsglæde at få virksomheden udviklet. Det er en win-win situation,” påpeger Tommy Norlav.

Jes Kristensen har modtaget flere positive tilbagemeldinger fra kunderne. ”Flere kunder har bemærket det og ønsket mig tillykke med det nye ejerskab, ikke at det pt. forandrer noget for vores kunder,” bemærker han. Men I det hele taget åbner den nye ejerkonstruktion nye muligheder for at udvide AV Fusion på flere områder. Eksempelvis geografisk udbredelse samt udvidelse med både flere sælgere og teknikere bag henholdsvis Thomas Andersen og Jes Kristensen.

AV Fusion 3

Når tiden tillader, det bølger fodboldkampen frem og tilbage, og det kan være svært at løsrive sig.

Etablerer seks fokusområder

I forbindelse med AV Fusions nye ejerstruktur blev det besluttet at ændre virksomhedens grafiske udtryk – og ikke mindst at opdele de mange forskelligartede løsninger i de seks fokusområder: Videokonference, Lydsystemer, Skærmløsninger, Live og optagelse, Infosystemer samt AV as a service. Sidstnævnte underopdelt i Lydsystemer as a service, Videokonference as a service samt Skærme as a service. Som tillæg til områderne Design og rådgivning og Service og support.

”En af de væsentligste årsager, til at vi har ændret profil så markant, er, at vi kommer fra markedet for videokonferenceløsninger, og dette marked har ændret sig markant, hvorfor ingen i dag kan leve alene af at sælge udstyr til videokonferencer. Gennem 2018 har vi gennemført profilændringerne, der ikke mindst er synlige på vores hjemmeside. Det gav os ret stor succes i 2019, og denne succes kræver ”et bredere fodaftryk” i form af flere medarbejdere og en bredere geografisk dækning; først og fremmest i Jylland,” fastslår Tommy Norlav.

LÆS OGSÅ: Legendarisk højttalerlyd

Service i højsædet

AV Fusions kunder har altid været en smule mere forkælet, hvad angår service end de fleste. Og det koncept ændres ikke med den nye ejerkreds – tværtimod. Individuelt tilpassede servicekontrakter, hvor AV Fusions teknikere tager helt eller delvist ansvar for kundernes AV-udstyr såsom videokonferenceudstyr, skærme, projektorer, lydsystemer, rumstyring mm. har været tilgængelige gennem mange år, men nu udvides hele servicekonceptet.

 

Du kan læse ProAV Magasinet Februar 2020 lige her

 

”Vi vil løse ethvert problem for kunderne så hurtigt som overhovedet muligt, og vi vil sikre os, at ingen kunde føler sig ladt i stikken. Går udstyr af en eller anden grund ned, eller hvis der har været en pilfinger forbi, er vi lynhurtige til at reagere,” pointerer Jes Kristensen.

”Hvis en kunde giver os en opgave, stiller vi først og fremmest de spørgsmål, der skal til, for at vi kan finde frem til den optimale løsning. Først og fremmest ”taler vi dansk” og ikke nødvendigvis ”tekniksnak”, for kunden har behov for en løsning på et problem – kun sjældent en længere teknisk redegørelse for udstyrets mange teknikaliteter,” forklarer Thomas Andersen afsluttende.

 

Artiklen er fra ProAV Magasinet - Februar 2020 

ProAV Digital

Forside8 20 www

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Hybridkamera

  • Kvinder i branchen

  • Damhuskroen

  • Merging Anubis

  • Lyd til streaming

Læs alt lige HER

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her