Mediebranchen tilbagegang

Af JOS Svendsen, 25. april 2019

Mediebranchen taber tre procent af omsætningen

Omsætningen i den danske mediebranche faldt med tre procent fra 2016 til 2017, og det gik særligt ud over skrevne medier som for eksempel dagblade, lokalaviser, magasiner og ugeblade. Det viser tal fra Slots- og Kulturstyrelsens nye analyse ”Mediebranchens omsætning og beskæftigelse.”

Særligt brancherne ”Skrevne nyheds- og aktualitetsmedier”, der rummer blandt andet dagblade og lokalaviser, og ”Magasiner og ugeblade” gik tilbage og tabte henholdsvis 6 procent og 5 procent af omsætningen i 2017.

Branchen ”Tv og streaming” gik også tilbage og tabte 4 procent af omsætningen i 2017, mens andre brancher som for eksempel ”Forlag” og ”Radio” havde fremgang.

ProAV Digital

ProAV4 19 ForsideWWW

Nyt nummer ude nu!

Læs bl.a. om:

  • Kunstig intelligens
  • Test QSC højttalere
  • Gode råd om storage
  • PLS 2019
  • Få bedre lyd på dine optagelser

Læs alt lige her

Annoncering

Få kontakt til en købestærk målgruppe i Danmarks eneste PRO AV magasin

Se mere her

Typisk ProAV læser

74,5% er meget tilfreds med det redaktionelle indhold

Se mere her